Σήμερα το πρωί ξεκίνησαν τα "Βιβλιοπαιχνίδια" στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου. Παίρνοντας λοιπόν το βάφτισμα του πυρός, ξεκίνησα με την πρώτη από τις τρείς εβδομάδες των εργαστηρίων, αντικρύζοντας 38 μαθητές της τετάρτης Δημοτικού, για να επιχειρήσω κάτι που δεν είχα ξανακάνει ποτέ.
Να προσπαθήσω να συζητήσω και να τολμήσω μια εξερεύνηση μαζί τους, μέσα στους βαθύτερους μηχανισμούς των κόμικς και τις αρετές τους, τεκμηριώνοντάς τα σαν ένα πλήρες και αυτόνομο αφηγηματικό μέσο ικανό να ικανοποιήσει καθε γούστο, ανεξαρτήτως ηλικίας, μέσα σε δύο ώρες.
Χμ... ναί. Πώς το είπατε?
Ξέρω ακριβώς τι σκέφτεστε. Έτσι ακριβώς σκεφτόμουν και εγώ καθώς προετοίμαζα το υλικό, μόλις μιά μέρα πρίν. Καλές οι προθέσεις, αλλά μάλλον ανέφικτο. Προσπαθώντας να καταπιέσω τον ενθουσιασμό μου για το πώς θα ήθελα να σας περιγράψω απο δω και έπειτα, την έκβαση του όλου εγχειρήματος, θα σας πω μονάχα οτι με περίμενε μια τουλάχιστον ευχάριστη έκπληξη.
Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα να συμβαδίσει με μια πορεία που ξεκίνησε δίνοντας ορισμό στο τί είναι τα κόμικς και ποιά είναι η λειτουργία τους. Πέρασε απο την απόλυτη αποδόμηση των χαρακτηριστικών τους, την σύγκριση τους με τα λοιπά αφηγηματικά μέσα, και τον διαχωρισμο της εικόνας στα κομικς ως λειτουργικό αφηγηματικό εργαλείο, σε αντίθεση με τον ρόλο και τις αναζητήσεις της στον εικαστικό χώρο. Τους δόθηκε η ευκαιρία να επιδείξουν οτι εχουν κατανοήσει πλήρως όλα τα παραπάνω μέσα απο ασκήσεις -όχι ιδιαίτερα εύκολες- και μέσα σε όλα αυτά, βρήκαμε και χρόνο να σαχλαμαρίσουμε μέχρι αηδίας, οπώς αρμόζει όταν κάνεις παρέα με παιδάκια τις τετάρτης Δημοτικου.
Μου έλαχε η εξυπνότερη Τετάρτη Δημοτικού στην ιστορία της ανθρωπότητας? Βοήθησε κάποια μοιραία πλανητική ευθυγράμμιση? Μήπως τα παραλέω?
Ίσως. Το μόνο σίγουρο είναι οτι η υπόλοιπη εβδομάδα προβλέπεται συναρπαστική.
Κώστας Κυριακάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου